OpenGL kurulum(Visual Studio 6.0 'ya)
OpenGL Kaynak
Örnekte; üçgen ölçekleme, yansıtma,döndürme ve öteleme işlemleri yapılıyor.Bu kısımda kullanılacak fonksiyonlar ve programın main parçası bulunuyor. Bi sonraki sayfalarda ise fonksiyonların açılımı var.
#include <GL/glut.h>
#include <stdio.h>
#include <math.h>
void ciz();
void menu(void);
void koordinat();
void olcekayar();
void otelemeayar();
void yansimaayar();
void dondurmeayar();
float matris[3][3];
float deger1;
float deger2;
float deger[3][3];
int main(int argc, char **argv)
{
int sec,i;
for(i=0;i<3;i++)
matris[i][2]=1;
menu();
scanf("%d",&sec);
glutInit(&argc, argv);
if(sec==1){
koordinat();
olcekayar();
glutCreateWindow("OLCEKLENMIS UCGEN"); }
else if(sec==2){
koordinat();
otelemeayar();
glutCreateWindow("OTELENMIS UCGEN"); }
else if(sec==3){
koordinat();
yansimaayar();
glutCreateWindow("YANSIMIS UCGEN"); }
else if(sec==4){
koordinat();
dondurmeayar();
glutCreateWindow("DONDURULMUS UCGEN"); }
glutDisplayFunc(ciz);
return(0);
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder